Göteborgs-resan

Hallå! Long time no see här i bloggen, men så blir det ibland! Tisdag-torsdag spenderade jag mina dagar i Göteborg och valde då att lägga bloggen (och de flesta andra sociala medier) åt sidan och njuta av staden bara. På tisdagen när vi kom fram drog vi direkt till nordstan för att kolla affärer och fördröja tiden tills vi fick checka in på hotellet.
När vi sedan checkat in på hotellet duschade vi och fixade oss för att dra ut och äta något gott. Dessvärre drog tiden iväg och helt plötsligt blev det så sent att vi inte hann med restaurang-besök, så middagen fick bli korv med bröd, haha.

På onsdagen drog vi till Liseberg! Det var såå himla varmt under tisdagen och det var nästan ännu varmare på onsdagen. Och där gick jag runt på Liseberg i svarta byxor haha. Sjävklart. Men det blev lite åk i karuseller och det var himla mysigt att bara strosa runt där och kolla runt. På kvällen hade vi bokat bord på jensen's bøfhus så då fick vi en ordentlig middag iallafall!

Torsdagen bestod av lite chill på hotellrummet fram till tolv då vi checkade ut och sedan drog vi till tågstationen för att förvara våra väskor där. Vi hade tänkt att försöka shoppa lite under dagen och kolla massa affärer, och visst gjorde vi det till viss del, men då vi båda hade extrema skavsår gick vi mest runt och klagade och haltade haha. Vi gick därför runt mellan olika fik för att kunna fördriva tiden med att äta  istället! Vid sju gick tåget hemåt och vid elva var vi hemma. Helt klart en bra resa, men oj vad trött man blir efter såna här resor! Det är fullt tempo mest hela tiden, så även om det kallas semester så är det inte så värst mycket till semester.